ONDERSCHEIDING TAMME SMIT, 5 MAART 2006
Op 5 maart 2006 heeft de heer Tamme Smit, wonende in het Drentse Rolde, de hoge pauselijke onderscheiding, ridder in de Orde van St. Silvester ontvangen. De heer Smit heeft deze ontvangen voor het vele werk dat hij, samen met zijn vrouw Jet, heeft verricht in Sri Lanka. Jarenlang heeft hij op zeer bescheiden wijze, vele projecten in Sri Lanka uitgevoerd voor de allerarmsten daar. De projecten varieerden van het bouwen van huizen, bejaardenhuizen, weeshuizen en scholen, tot het helpen van individuele mensen in de vorm van financiële adopties en financieren van medische hulp.

De heer Smit is jarenlang voorzitter geweest van de Stichting Hulp aan Sri Lanka. Zoals de heer Smit in zijn dankwoord duidelijk aangaf heeft hij dat werk niet alleen gedaan. Hij heeft daarbij de hulp en de ondersteuning van velen gehad. Hij relativeerde de hoge onderscheiding tevens, door te zeggen dat de grootste waardering die hij voor zijn werk heeft gehad, de glimlach van een trotse Sri Lankaanse grootmoeder is geweest, die voor haar nieuwe huis staat.

De heer Smit ontving de onderscheiding uit handen van pastoor T. van der Sman uit Haaksbergen, de huidige voorzitter van de Stichting Hulp aan Sri Lanka, en pastoor B. Buit uit Assen.
Van links naar rechts: mw. Smit, dhr. Smit, pastor v/d Sman