START BOUW MEISJESWEESHUIS, 9 SEPTEMBER 2008
Op dinsdag 9 september 2008 is tijdens een feestelijke bijeenkomst bij bouwbedrijf Oude Wolbers de officiële start gegeven voor de bouw van een meisjesweeshuis in Nawalapitiya. De broers Hans en Wim Oude Wolbers hebben in het kader van het 75-jarig bestaan van hun bouwonderneming het verzoek bij hun relaties neergelegd om mee te helpen het weeshuis tot stand te brengen. Doordat bouwonderneming Oude Wolbers iedere gedoneerde euro verdubbelt is er inmiddels voldoende geld beschikbaar om het weeshuis te kunnen bouwen.

Tijdens de bijeenkomst werd een schop aan voorzitter pastoor Van der Sman aangeboden om mede te symboliseren dat de start van de bouw kan beginnen. Daarnaast overhandigden Hans en Wim Oude Wolbers een stiepelteken aan de twee aanwezige Sri Lankanen Nandasiri en Amila. Het stiepelteken wordt door beiden op hun terugreis meegenomen en krijgt een plaats op de gevel van het te bouwen weeshuis om haar te beschermen tegen kwade verschijnselen.

De stichting is de directie, de medewerkers en relaties van Oude Wolbers zeer erkentelijk voor dit initiatief! Meer informatie over Oude Wolbers en het project is te vinden op de website www.bouwjemee.nl.