BENEFIETCONCERT BORNE, 30 MEI 2009

BORNE - De Bornse bevolking draagt kinderen uit Sri Lanka een warm hart toe. Vrijwel alle stoelen waren bezet bij het benefietconcert Spöl'n veur Zorg dat zaterdagavond werd gehouden in Kulturhus De Bijenkorf. Met dit concert wilden dertien Bornse moeders geld ophalen voor de stichting Hulp aan Sri Lanka (HAS) en in het bijzonder voor Sri Lankaanse kinderen die dringend medische zorg nodig hebben.

Gastvrouw Annemarie Evers opende de avond en zij heette alle gasten en musici van harte welkom. De bezoekers kregen een gevarieerde avond met klassieke muziek van Twentse muzikanten. De musici speelden stukken op onder meer piano, trompet, dwarsfluit en strijkinstrumenten. Tussen de muziek door was er informatie over het goede doel. Pastor Theo van der Sman, voorzitter van de stichting HAS, vertelde aan de hand van foto's over het werk van de stichting. Hij was erg blij met deze avond. "Onze euro is in Sri Lanka heel veel geld, met één euro kun je daar veel doen. Het zijn de mensen in dat land waarvoor je het doet", vertelde Van der Sman.

De aanwezigen waren vol lof over het concert. "Wat een mooie avond", zei een bezoeker in de pauze. Er zijn meer positieve geluiden te horen in het Kulturhus. "Ik vind het heel interessant om hier bij te zijn", zegt een bezoekster, die de organiserende moeders kent. "Deze avond is heel belangrijk. Het is goed dat mensen meer nadenken over mensen die het minder hebben dan wij." De organisatie, verenigd in Moeders voor medische Kinderhulp, is erg opgetogen over de grote opkomst en de reacties van de bezoekers. "Geweldig", vindt Ria van Leuteren.

Aan het einde van de avond werd de voorzitter van de Stichting Hulp aan Sri Lanka in het zonnetje gezet. Hij bleek jarig te zijn. Spontaan stonden alle mensen in de zaal op, om hem toe te zingen. De vrijwilligers hadden voor hem een vogelhuis gekocht voor in zijn tuin. Nu kon hij ook de vogels onder dak brengen.

Van Annemarie Evers en Ria van Leuteren kreeg hij een cheque aangeboden met de voorlopige opbrengst van deze avond.

Op dinsdag 2 juni werd de eindopbrengst van het Benefietconcert definitief bekend. Kulturhus De Bijenkorf gaf door, hoeveel kaarten zij hadden verkocht. De eindopbrengst kwam hiermee, inclusief giften aan het einde van de avond, op € 3553,26.
Dit geld zal worden ingezet om kinderen in Sri Lanka medisch te kunnen helpen. De hulp zal geboden worden via NEDLA FRIENDSHIP FOUNDATION, een zusterorganisatie van Stichting Hulp aan Sri Lanka. Pastor Th.L.M.M. van der Sman is voorzitter van beide organisaties.
Alle gasten, artiesten en sponsoren... enorm veel dank voor deze prachtige avond!!
!