BENEFIETSCONCERT, 27 MAART 2010

Met klinkende munt een klankvolle avond

Op 27 maart 2010 werd in het Kulturhus in Borne een benefietconcert gehouden waarvan de opbrengst geschonken werd voor eerste lijns zorg voor kinderen op Sri Lanka. De avond werd mogelijk gemaakt door de hulp van de sponsoren De Echte Bakker Koehorst, Pannenkoekhuis Borne, De Zuivelhoeve en het Kulturhus uit Borne. Door hen kregen de gasten koffie en gebak, met het logo van de stichting zelf erop, een glaasje en een hapje en op het podium stonden bloemen. Alle gasten werden ontvangen in de theaterzaal van het Kulturhus. Voorzitter van de Stichting Theo.L.M.M. van der Sman presenteerde deze avond. Hij gaf uitleg over de foto’s, die binnen het programma door hem getoond werden op een groot scherm en hij introduceerde de musici, die op deze avond belangeloos optraden.

Er werden indrukwekkende klassieke stukken ten gehore gebracht. Er werd een stuk gespeeld op een instrument wat niet dagelijks te zien is, bij een concert, namelijk ene kistorgel. Er werden bekende stukken uit een opera gezongen. Twee jonge deelnemers zongen twee prachtige stukken, waarbij ze door hun vader begeleid werden.

Alle gasten hebben genoten van een prachtige avond. De opbrengst wordt ingezet voor de eerste lijnszorg op Sri Lanka zelf. Dankbaar kijkt de organisatie terug op de medewerking van de sponsoren, allen uit Borne, en alle gasten, die met de aankoop van hun kaartje geholpen hebben om het werk van de Stichting Hulp aan Sri Lanka / NEDLA FRIENDSHIP FOUNDATION door te laten gaan.

Het Kulturhus de Bijenkorf in Borne heeft besloten om ook in 2011 de deuren open te zetten, om opnieuw een benefietconcert voor de arme bevolking van Sri Lanka te organiseren.

Noteert u de datum maar vast in de agenda: Zaterdag 9 april 2011.