JUBILEUACTIE GAAT VAN START, 25 NOV 2010

Op 30 januari 2011 viert pastoor Th.L.M.M. van der Sman zijn 25 jarig priesterjubileum, als pastoor in de HH. Jacobus en Johannesparochie in Borne en Hertme, waar hij werkzaam is. Hij heeft ervoor gekozen, om geen persoonlijke attenties te willen ontvangen, maar eenieder uit de geloofsgemeenschappen, die wat zou willen doen, te vragen om een financiële attentie. De opbrengst wil hij graag ten goede laten komen aan de bouw van een kleinschalig hospice in Kandy, Sri Lanka.

Om de uitvoering van zijn wens mogelijk te maken wordt in het weekend van 28 november een actie gestart. Bij alle edities waarin nieuws wordt verstrekt vanuit de geloofsgemeenschappen in Borne en Hertme is deze week een bijzondere bijlage ingevoegd: een bijzonder spaarzakje, met de opdruk ‘Pastoor, we gaan ervoor’.

In de drie geloofsgemeenschappen werkten vrijwilligers om 4800 zakjes in te voegen, om hiermee alle parochianen te kunnen bereiken. Parochianen kunnen hun gift in dit zakje doen, het zakje dichtplakken en het vanaf de eerste zondag van de Advent tot en met Kerstmis deponeren in de duidelijk herkenbare bussen, die achterin de drie kerken in Borne en Hertme staan. Het zakje kan ook in de brievenbus worden gedaan bij de Pastorie, Stationsstraat 1 of het kan bij het secretariaat van de afzonderlijke kerken worden ingeleverd.

Vanaf 1 december is er bij de drie kerken in Borne en Hertme iets bijzonders zien... Dan zal aan Borne en Hertme niet ongemerkt voorbij gaan, dat er wordt ‘gewerkt’, met hulp van alle mensen in Borne en Hertme om de hartenwens van pastoor en voorzitter Theo van der Sman uit te laten komen, de bouw van een kleinschalig hospice te realiseren. Zorg voor de terminaal zieke patiënten is gegarandeerd door de Zusters van de Congregatie van de Goede Herder in Kandy. Het hospice zal de eerste zijn die op Sri Lanka gebouwd zal worden, want deze vorm van voorziening komt er niet voor.

Met pastoor van der Sman hopen de vrijwilligers, die zich inzetten van harte, dat eenieder mee zal bouwen door een steentje bij te dragen in de zakjes die worden verspreid.

Pastoor... we gaan ervoor... Bouwt u mee???

Attentie:

Op de spaarzakjes is per abuis een verkeerd bankrekeningnummer van de Stichting Hulp aan Sri Lanka vermeld. Er zijn twee cijfers verwisseld. Als u geld wilt storten, zult u de mededeling krijgen dat dit nummer niet bestaat.

Het goede nummer is: 10.13.99.243 t.n.v. Stichting HAS, Rabobank Haaksbergen.