THEEPLUKSTERS NAAR ORVELTE, 31 JULI 2011

Theepluksters Borne ondersteunden melkpoederproject Sri Lanka.

Op zondag 31 juli namen twee vrijwilligsters uit Borne in Twente,

deel aan de Open Kampioenschappen ‘Stief kiekn’ 2011 in Orvelte.

Dit kampioenschap werd georganiseerd door Stichting Magisch Volksvermaak Drenthe. In het centrum van Orvelte waren levende standbeelden te zien.

Ze kwamen als ‘Theepluksters’ uit Sri Lanka naar Orvelte. De ‘Theepluksters’ hoopten op deze dag geld in te zamelen, om een melkpoederproject in centraal Sri Lanka te ondersteunen. In Orvelte was het werk van de Stichting Hulp aan Sri Lanka nog niet bekend en

de hulp van het gezinsblad werd ingeroepen om een artikel te laten verschijnen over het werk daar.

De dag was zonnig en er was veel belangstelling voor de beelden. Verrassend was dat er mensen uit Tubbergen hun vakantie vierden in Drenthe en rijkelijk over het werk van de stichting konden vertellen. Er werden kaartjes uitgedeeld met de contactgegevens van de stichting en onder een prachtige oude boom zaten de Theepluksters stil om giften in te zamelen. Een gezin, met twee geadopteerde kinderen uit Sri Lanka was blij verrast, dat er voor het moederland van de kinderen geld werd ingezameld.

Van 11.30 uur tot 16.00 uur konden de toeschouwers genieten van de aanblik van een voor het merendeel onbekend beroep, het plukken van thee om in levensonderhoud te voorzien. Aan het einde van de dag werden de giften geteld en samen met de startvergoeding gestort naar de Stichting.

credits: Peter de Munnik