BOUWPLAATS BOY'S HOME, 6 AUGUSTUS 2011

Tijdens een werkbezoek van 2 tot 16 augustus bracht voorzitter Theo van der Sman met zijn gasten een bezoek aan de bouwlocatie van Providence Boy’s Home, een jongenstehuis in aanbouw in Mawatagama. Ruim een jaar geleden kreeg hij op zijn 60e verjaardag de garantie van een aantal betrokken bedrijven, om nieuwbouw te kunnen realiseren. De bedrijven die garant staan zijn Handelmij van Uhm BV - Borne, Gullimex B.V. - Borne, Euregio Steencentrale - Hengelo, Assen Projecten - Borne, Twente XL - Werving en selectie – Almelo, Timmerhuisgroep - Vriezenveen, Dasko Koel- en vriestransporten Almelo, Bouwonderneming Oude Wolbers - Borne en Oude Wolbers Vastgoedprojecten – Borne. Zij volgen de vorderingen van de bouw met grote belangstelling.

Op de bouwplaats wordt door locale bouwvakkers hard gewerkt om de bouw te realiseren en de benedenverdieping is al manshoog opgetrokken. De groep jongens die in het huis zal gaan wonen zijn weeskinderen en ze kijken uit naar een veilig nieuw onderkomen. Er wordt hard gewerkt om het nieuwe huis in april 2012 te openen. Dan zal een groep sponsoren naar Mawatagama in centraal Sri Lanka reizen, om hierbij aanwezig te zijn.

Zij kijken uit naar hun nieuwe onderkomen.