NEDLA-VILLAGE IN DE BERGEN, 7 AUGUSTUS 2011

Tijdens een werkbezoek van 2 tot 16 augustus bezocht voorzitter Theo van der Sman met zijn gasten de prachtig gelegen bouwlocatie van het dorp NEDLA-village, midden in de bergen van centraal Sri Lanka. Toen de groep door de bergen rijdend zicht kreeg op het dorp in aanbouw, waren zij diep ontroerd toen zij zagen, hoever het dorp al vorm krijgt. Van veraf is het dorp al te zien.

In dit onherbergzame gebied wordt het dorp NEDLA-village gebouwd, een dorp met 11 huizen, geschonken door de inwoners van Borne, Hertme en Zenderen tijdens de Vastenactie van 2009 ‘Help ze onder dak’. De huizen worden gebouwd op de helling op een schitterende locatie. Het uitzicht en de natuur zijn er uniek. In het berggebied wonen veel dakloze families en wie wel een dak boven zijn hoofd heeft, woont in een krot van leem. Elf families die in de meest schrijnende armoede verkeren, zullen in deze elf woningen een thuis krijgen. De bouw vordert gestaag en de hoop bestaat, dat de woningen begin 2012 klaar zijn en ze dan geopend kunnen worden. Dan zullen elf families hun intrek nemen in een huis wat voor hen een thuis zal zijn. De donateurs uit Borne, Hertme en Zenderen, die mee deden tijdens de Vastactie in 2009, hebben het verschil gemaakt voor een grote groep mensen in het allerarmste deel van Sri Lanka

Vordering van de bouw van NEDLA Village