RED DE VOGELS... , HELP EEN KIND!

De komende tijd voeren vrijwilligers een actie voor de Stichting Hulp aan Sri Lanka. Honderdtwintig kinderen en studenten op Sri Lanka worden financieel ondersteund om een beter leven op te kunnen bouwen of te kunnen studeren. Voor zeven jonge kinderen en hun gezinnen is door allerlei privé omstandigheden geen sponsor meer beschikbaar. De groep gaat er alles aan doen om zeven sponsors te werven, mensen in Borne of omgeving die het verschil willen maken voor de zeer arme gezinnen, door € 25,- per maand te doneren. Het is heel goed mogelijk om met de gezinnen te schrijven. Via de Stichting Hulp aan Sri Lanka is een tolk beschikbaar, die brieven kan vertalen vanuit het Engels of het Singalees naar het Nederlands en andersom.
Om de hopelijk korte tijd waarin sponsors gevonden moeten worden te overbruggen en de zorg voor de gezinnen voort te kunnen zetten, start in Borne de actie ‘Red de vogels..., help een kind!

Het idee ontstond op een verjaardag, waar een vogelhuisje werd geschonken. Door een schenking van Bouwbedrijf Exterkate BV. in Borne werd het mogelijk om vogelhuisjes te verkopen voor dit goede doel. In de werkplaats werd een grote hoeveelheid vogelhuisjes gebouwd, die klaar staan om in Borne de vogels van de hongerdood te redden in de wintermaanden die komen. Bouwbedrijf Exterkate BV. bleek ook groot in klein bouwen.

In de vogelhuisjes kan los vogelvoer of een pot pindakaas worden gedaan. De pindakaas kan ook gemengd worden met los vogelvoer. De vogelhuisjes kosten € 5.- en het complete bedrag wordt als gift beschikbaar gesteld aan de Stichting Hulp aan Sri Lanka. Het geld komt in een overbruggingsfonds om de gezinnen, zolang er nog geen sponsor is gevonden, verder te kunnen helpen.

De groep zal ook met een stand in het dorp aanwezig zijn bij de festiviteiten voor de Kerstdagen, om vogelhuisjes en vogelvoer te verkopen voor dit goede doel.

Wilt u een vogelhuisje schenken met een verjaardag of wilt u zelf de vogels voeren, dan kunt u nu al één of meerdere vogelhuisje(s) kopen. Mailt u naar info@stichtinghas.nl voor het adres waar u de vogelhuisjes kunt kopen om hiermee het adoptiewerk van de stichting te ondersteunen.

Voor meer informatie over deze actie en de mogelijkheden voor het financieel adopteren van een kind kunt u contact opnemen met HAS - bestuurlid Ed van Leuteren: Tel: 074 – 2673007.