AVOND VOOR SPONSOREN

Voor de eerste keer organiseerde de Stichting Hulp aan Sri Lanka een informatie - en ontmoetingsavond voor alle sponsoren, die een kind/gezin of student financieel ondersteunen via het adoptieprogramma van de stichting. Een grote groep belangstellenden bezocht de avond in de Stefanshof aan de Grotestraat in Borne. Bij binnenkomst konden foto’s bekeken worden op een groot scherm, van alle geadopteerden. De sponsoren kwamen duidelijk in de stemming voor deze avond door de begeleidende Sri Lankaanse muziek.

Op deze avond hield voorzitter van de stichting Theo van der Sman een presentatie over de familiedagen, die op 5 en 6 januari jongstleden in Sri Lanka gehouden werden. Hij was daar zelf bij aanwezig. Hij toonde filmbeelden van de gezinnen en studenten die deze dagen bezochten. Menig sponsor herkende de kinderen of studenten die door hen zelf geholpen worden vanuit Nederland.

Hij zal deed ook verslag van de verdere bijzondere ervaringen van deze reis. Hij bezocht met zijn groep NEDLA Village, een dorp wat werd gebouwd met de opbrengst van de Vastenactie van 2009, die in Borne en Hertme werd gehouden. Het Lourdes Girls Home, een weeshuis voor meisjes werd bezocht en het goede nieuws kwam, dat Rabobank Centraal Twente groen licht gaf om nieuwbouw van dit ernstig vervallen huis te realiseren.

Er waren tot slot filmbeelden te zien van de opening van de eerste waterzuiveringsinstallatie in Solepura – Sri Lanka. In dit gebied is het grondwater dermate ernstig vervuild, dat de mensen die er wonen ernstige gezondheidsproblemen hebben. Kinderen hebben vlekken op de tanden die niet meer te verijderen zijn. Veel mensen lijden aan nierfalen en slechtziendheid. Door het water te zuiveren worden de schadelijke stoffen uit het water gefilterd en kunnen de mensen veilig water drinken. De sponsoren kregen filmbeelden te zien van deze opening en de voorzitter gaf uitgebreid uitleg over de aard van de grote problemen.

Er werden op deze avond veel vragen gesteld aan de bestuursleden. Het voltallige bestuur van de stichting was op deze avond aanwezig. De aanwezigen waren zeer positief over deze avond. De ontmoeting met andere sponsoren was, naast de gedegen presentatie, voor menigeen waardevol en de vraag werd gesteld of deze avond jaarlijks gehouden kan worden.

Alle sponsoren kunnen in januari 2014 een nieuwe uitnodiging tegemoet zien.