WATERDRAGERS IN BORNE

Op zondag 21 april 2013 werd het Overijssels Kampioenschap Living Statues in Borne gehouden. Een groep van zes vrijwilligers deed mee als waterdragers. Het was stralend weer en er was zeer veel publiek. De stoet van toeschouwers die voorbij kwam, was enorm groot. Menig bezoeker deed een gift in de bus bij de waterdragers. Veel mensen bleven even staan om de tekst van de waterdrager te lezen.
Voor talloze mensen op Sri Lanka is schoon drinkwater onbereikbaar en drinken zij water uit vervuilde putten of bronnen. Voor ons mensen in Nederland is dat zo gewoon. De opbrengst van deze mooie middag is door de beeldengroep geschonken aan de stichting om bij te dragen aan schoon en veilig drinkwater voor de bewoners op het eiland.