KERSTACTIE SRI LANKA

Op 14 december zal een groep vrijwilligers deelnemen aan ‘Shopping by Candlelight’ in Borne, met een verrassende stand. De vrijwilligers bieden via de stand cadeautjes aan voor een kleine donatie, onder het motto ‘Laat een ster stralen voor Sri Lanka’. Met deze cadeautjes kunt u kinderen en volwassenen een plezier doen met de feestdagen. De vrijwilligers hebben al een aantal leuke cadeau-artikelen en attenties ingezameld.

Nu komt de oproep voor u, mensen uit Borne en omstreken, om attenties of kleine artikelen die u in huis heeft en niet (meer) gebruikt, te schenken voor Sri Lanka. Dit kan van alles zijn, waarvan u denkt, dat de ontvanger er blij mee is. Uw aangeboden attentie(s) moet(en) ongeveer in een schoenendoos passen. Grotere artikelen kunnen niet worden ingenomen, omdat ze niet op een Kerststand passen. De ingezamelde attenties zullen worden ingepakt en aangeboden.

De opbrengst van deze Kerstactie zal volledig worden geschonken aan de Stichting Hulp aan Sri Lanka. De stichting zal de opbrengst inzetten om melkpoeder te verstrekken aan zwangere vrouwen, baby’s en kinderen in de regio Solepura. Dit project is al twee jaar gaande. De grote wens is om hiermee in 2014 door te kunnen gaan. Melk is van grote noodzaak om ondervoeding te bestrijden. Het blijkt dat door het verstrekken van melkpoeder de baby- en kindersterfte in het uitgestrekte gebied afneemt. Er is inmiddels een waterzuivering beschikbaar en met een auto wordt water in jerrycans in de afgelegen gebieden rond gebracht. Hierdoor kan de melkpoeder met het gezuiverde water verwerkt worden tot gezonde melk om te drinken en ervan te groeien.

Wilt u vanuit uw organisatie of vereniging meer weten over het werk van de stichting, dan kunt u een presentatie laten verzorgen over het werk van de stichting zelf. Hiervoor kunt u contact opnemen met voorzitter Theo van der Sman: tel: 06 5107 5332

Meer informatie is te vinden op www.stichtinghas.nl
Via de Facebook-knop op de site kunt u alle wekelijkse berichten met foto’s lezen. U kunt de berichten ook in uw tijdlijn voorbij laten komen, als u Facebook zelf gebruikt.

Wilt u deze Kerstactie ondersteunen door spullen te schenken, mail dan.