MELKPOEDERACTIE OP KERSTMARKT IN BORNE

De afgelopen weken hebben veel mensen uit Borne en Hertme attenties ingeleverd voor de actie ‘Laat een ster stralen voor Sri Lanka’. De groep vrijwilligers van de Stichting Hulp aan Sri Lanka voert actie voor een project op het eiland. Hierbij wordt melkpoeder verstrekt aan baby’s en jonge kinderen, zieken en zwangere. De ondervoeding en kindersterfte in het betreffende gebied zijn aantoonbaar afgenomen in de afgelopen twee jaar. De vrijwilligers hopen, dat het mogelijk is om dit project, met de opbrengst van de Kerstmarkten in Borne en Zenderen door te laten gaan in 2014.

De afgelopen weken is, door een groep enthousiaste vrijwilligers, een grote hoeveelheid attenties ingepakt, leuke cadeautjes voor kinderen en volwassenen, maar ook voor de komende feestdagen. De regionaal bekende beeldend kunstenaar Willemien Holterman uit Borne nam contact op. Zij schenkt haar prachtige etsen van markante gebouwen in Borne. Veel belangstellenden kochten haar etsen op kunstmarkten om ze thuis een prachtige plek te geven. Nu helpt ze zelf ook mee als vrijwilliger, met haar schenking en bij de stand . De opbrengst van haar etsen schenkt zij voor deze actie. Een kapper schonk 25 haarverzorgingsets. Er werden mooie pakketten samengesteld, die als kerstcadeau gegeven kunnen worden. Wie geld doneert voor melkpoeder kan een cadeau kiezen, waarbij men niet weet wat het pakje bevat, passend bij het geschonken bedrag. Alle pakjes bevatten leuke attenties, voor de schenker zelf of om cadeau te geven met de Kerstdagen.

De stand voor de Stichting Hulp aan Sri Lanka is te vinden tijdens ‘Shopping by Candlelight’ in Borne op zaterdag 14 december in de Goede Doelenstraat, ingericht in de Nieuwe Kerkstraat van 17.00 uur tot 21.30 uur.
Op zondag 15 december gaat de actie door tijdens de Kerstmarkt in Zenderen. Deze Kerstmarkt wordt van 12.00 uur tot 17.00 uur gehouden achter het Sindron op het schoolplein van de St. Stephanusschool aan de Prinsenweg 10 te Zenderen.

Donaties voor melkpoeder kunnen geschonken worden naar bankrekeningnummer 10.13.99.243 o.v.v. Melkpoeder.