GASTEN DONEREN GUL VOOR SRI LANKA April 2014
Op zondag 13 april nam de groep ‘De Heelmeesters’ uit Borne deel aan het open kampioenschap Noordoost Nederland voor Living Statues in Borne. De groep bestond uit vrijwilligers uit Haaksbergen en Borne. Zij zetten acties op om fondsen te werven, om hiermee hulp te kunnen geven aan de arme bevolking van Sri Lanka, via de stichting Hulp aan Sri Lanka. Dit keer deden ook twee tieners mee, Serge van 11 jaar en Niels van 13 jaar. Als jonge dokters deden zij hun werk uitstekend, samen met de andere zorgverleners op het podium. De stroom gasten, die naar het Beste van Borne en de standbeelden kwam kijken, was ongelooflijk groot.
‘De Heelmeesters’ voerden actie om geld in te zamelen om zieke baby’s en kinderen op Sri Lanka te laten behandelen. Het land kent namelijk geen ziektekostenverzekering zoals in Nederland. Ouders die geen geld hebben, moeten lijdzaam toezien hoe slecht het met hun zieke kind gaat. De oproep kreeg gehoor en veel gasten die naar het centrum van Borne kwamen, wisten de giftenbus te vinden.

Er werd tijdens dit prachtige kampioenschap € 1.450,- geschonken. De giften komen op zeer korte termijn aan in het land en de eerste medische behandelingen, onder andere voor kinderen met nierproblemen, zullen direct worden ingezet.

‘De Heelmeesters’ zijn alle donateurs en de organisatie van het kampioenschap dankbaar voor alle hulp.

Meer informatie en foto’s zijn te vinden op facebook.