KERSTACTIE: BORNE VOOR BEDDEN - DEC 2014
Op zaterdag 29 november start de Kerstactie ‘Borne voor bedden op Sri Lanka’. Op deze dag wordt de Adventsmarkt gehouden in het Kringloopbedrijf aan de Bornerbroeksestraat 83 te Borne. Van 10.00 uur tot ‘s middags 16.00 uur zijn er diverse stands in en om de winkel te vinden.

De groep vrijwilligers voor de Stichting Hulp aan Sri Lanka is aanwezig met een verrassende stand voor een menselijke actie. Hier in Nederland is slapen in een bed de normaalste zaak van de wereld. Dat is niet overal zo. De groep streeft ernaar om in een arm gebied op Sri Lanka een flink aantal mensen letterlijk van de grond te halen en ze een bed te kunnen schenken. Veel mensen worden ziek door optrekkend vocht, tocht en kou, omdat ze op de grond moeten slapen in hun sobere huisjes en soms letterlijk hutten van hout en klei. Door de mensen van eenvoudige bedden te voorzien, nemen ziektes af.

De groep wordt dit jaar ondersteund door de familie Korf, eigenaar van Carnavalsland in Borne. Zij hebben een grote collectie cadeautjes voor de verkoop geschonken. Het zijn prachtige cadeautjes, die op 5 december of met Kerstmis geschonken kunnen worden.
Carnavalsland schenkt de opbrengst van de gedoneerde artikelen compleet voor de actie ‘Borne voor bedden op Sri Lanka’.

Een vrijwilligster maakte prachtige engeltjes voor de kerstboom, leuk om te geven of te krijgen. Vele uren werkte zij eraan om zo mee te werken aan de beddenactie. Ook de engeltjes zijn op de Adventsmarkt te koop.

U kunt naar wens uw aankoop in een passende verpakking laten doen, zodat de decembercadeautjes op tijd in huis zijn. U bent van harte welkom op de Adventsmarkt op zaterdag 29 november.