ONDERSCHEIDING VOOR ELDERS HOME - DEC 2014
Er kwam goed nieuws uit Sri Lanka. De Zusters die zorg geven in het Elders’Home, Mahaiyawa , Sri Lanka kregen een gouden kans om de kracht en eenheid te ervaren met de ouderen die er wonen. Ze kregen de onderscheiding voor ‘het beste huis voor ouderen in de Centrale Provincie van Sri Lanka’, die werd uitgereikt in de categorie NGO ’s ofwel goede doelen organisaties en in de categorie Sociale Dienstverlening. Deze wedstrijd voor zorginstellingen voor ouderen in de Centrale Provincie, werd georganiseerd door de Sociale Dienst, die valt onder de regering van Sri Lanka. Dit was de eerste keer dat deze verkiezing werd gehouden. Het Elders’ Home kreeg de onderscheiding, die voor het eerst in de geschiedenis werd uitgereikt. De leiding gevende Zuster Cecilia kreeg de onderscheiding uit handen van de heer Tikiri Kobbekaduwa, gouverneur van de Centrale Provincie. De zusters en ouderen die bij deze feestelijke uitreiking aanwezig waren, voelden zich verbonden met elkaar als één familie. Hun dankbaarheid is groot.

Zij willen hun vreugde over deze erkenning delen. Ze zijn alle mensen dankbaar, die aan de ontwikkeling en de bouw van dit Elders’ Home hebben bijgedragen. De leden van de beoordelingscommissie van het Ministerie van Sociale Diensten waardeerden de zorg die wordt gegeven aan de ouderen die er wonen. Ook het huis zelf werd positief beoordeeld, voor de degelijke en mooie bouw, de netheid en het administratieve systeem. De zusters geven aan, dat dit allemaal mogelijk was, vanwege de gulle bijdragen vanuit Nederland, aan de ontwikkeling van dit mooie huis, wat een thuis werd voor de ouderen en de Zusters die er wonen.