VASTENACTIE STEENWIJKERLAND - JAN 2016
Op 10 februari begint in de Parochie van de H.Christoffel te Steenwijkerland de Vastenactie om geld in te zamelen voor de St. Joseph school voor slechthorende en dove kinderen in Kuliyapitiya. Er werd een prachtige poster ontwikkeld, die gebruikt wordt om de Vastenactie voor dit doel onder de aandacht te brengen. Dit jaar ondersteunen alle vijf locaties van de Parochie van de H. Christoffel de Stichting Hulp aan Sri Lanka. Zij doen dit met behulp van Vastenactie Nederland. In het volgende parochieblad volgt meer informatie over de bestemming en de kosten van dit project en nog belangrijker hoe de parochianen uit de parochie er aan kunnen meewerken om dit project te doen slagen.

Voorzitter Theo L.M.M. van der Sman – em. Pastoor schreef de volgende bijdrage voor het parochieblad in de editie van februari 2016.

Bouw van de St. Joseph School - Sri Lanka

Graag meld ik nieuws betreffende de bouw van de St. Joseph School voor de gehoorbeperkte en dove kinderen te Kuliyapitiya op het eiland Sri Lanka. Met een dertien tal ondernemingen uit Twente bouwt mijn stichting Hulp aan Sri Lanka te Haaksbergen momenteel een instituut voor doofstomme kinderen. Het gaat om een reeds bestaand gebouw dat fors wordt uitgebreid met slaapkamers, eetzalen, leslokalen etc. In januari ben ik op werkbezoek naar Sri Lanka en ik ga kijken hoe het er met de bouw voorstaat. Tegenwoordig met de media van deze tijd mis je overigens niet zoveel en zag ik regelmatig foto's van de nieuwbouw passeren. Midden augustus gaan ongeveer 20 sponsoren met mij naar Sri Lanka om het gebouw te openen en te bewonderen. Ik mag niet generaliseren maar in veel gevallen betreft het kinderen die op straat leefden en door de samenleving niet werden meegeteld, soms vanwege hun handicap verstoten door de familie. Door de lieve zorg van zusters (die daarvoor in Amerika opgeleid zijn), krijgen de kinderen weer kansen. De ongeveer 45 jongens en meisjes vormen een hechte groep, ze zijn de officiële opening al aan het voorbereiden. Ze zijn de MOV en Vastenactie dankbaar omdat zij en indirect dus U!, garant staan voor de inventaris van dit complex. In Sri Lanka ga ik een begin maken met de aanschaf van nieuwe bedden, kasten, wastafels, eettafels, stoelen etc. etc. Bij voorbaat wil ik u danken voor uw inzet en bijdrage. Ik zal u op de hoogte houden!