Een fiets voor 13 kinderen op Sri Lanka - Juni 2017
Eind mei kregen dertien kinderen uit Adikarigama op Sri Lanka een fiets, zodat ze geen drie uur per dag mee naar school heen en weer hoeven te lopen. Het noodzakelijke bedrag om deze kinderen te helpen werd ingezameld op 9 april in Borne. Tien vrijwilligers deden mee als standbeelden tijdens Living Statues. Het massaal toe gestroomde publiek doneerde ruimhartig en er werd genoeg geld ingezameld voor de dertien fietsen. Het ingezamelde bedrag werd over gemaakt aan de Stichting Hulp aan Sri Lanka (HAS). De stichting regelde snel dat de fietsen konden worden gekocht, om het leven van de kinderen veel gemakkelijker te maken. Ook aan onderhoud is gedacht. Het resterende bedrag wordt hiervoor gebruikt. De vrijwilligers en het bestuur van de stichting zijn alle mensen die een gift hebben gedaan bijzonder dankbaar. Bij het volgende werkbezoek van voorzitter Theo van der Sman, zal hij de kinderen zeker voorbij zien fietsen.

Op facebook van Stichting Hulp aan Sri Lanka is een filmpje te zien van de eerste fietsles.