Stichting Hulp aan Sri Lanka op Adventmarkt in de Kringloopwinkel Borne - November 2017
Op 4 januari 2014, bijna drie jaar geleden, bezocht voorzitter van Stichting Hulp aan Sri Lanka, emeritus Pastoor Theo van der Sman een klooster in Mawanella op Sri Lanka.

Vanuit het klooster wordt met beperkte middelen les gegeven aan kinderen en jongeren uit de omgeving. Er werd een lesruimte gebouwd en een ruimte voor een bibliotheek. De grote wens is al jaren, om deze ruimte voor de bibliotheek in te richten en boeken aan te kunnen schaffen voor het onderwijs van de kinderen. Tot nu toe waren daar geen giften voor beschikbaar.

Om het onderwijs aan de kinderen en de jongeren extra mogelijk te maken is er behoefte aan leesboeken en leerboeken, een lange tafel met 15 stoelen voor de kinderen die er les krijgen, een tafel en een stoel voor de beheerder, drie boekenkasten en een open boekenrek.

Leren lezen en schrijven is de enige manier om na een mogelijke vervolgopleiding zelf in het levensonderhoud te kunnen voorzien. Er is een begroting gemaakt en de hoop is, dat er met de kerstacties in Borne voldoende giften binnen komen om dit mogelijk te maken.

Op zaterdag 25 november van 10.00 uur tot 16.00 uur wordt een gezellige Adventsmarktmarkt gehouden in de Kringloopwinkel aan de Bornerbroeksestraat 83 in Borne. Vrijwilligers van Stichting HAS zijn te vinden op deze markt met een grote stand. Er zijn mooie Adventsstukken met vier kaarsen te koop, om met het branden van iedere zondag een kaars meer, toe te leven naar Kerstmis. Vanuit het geloof is dit een traditie, die nog bij veel mensen gevolgd wordt in de Adventstijd, die dit jaar op zondag 3 december begint.

Er worden prachtige engeltjes en gehaakte cadeauartikelen verkocht en een collectie geschonken kerst – decoraties. Sinterklaas kan daar ook zeker gebruik van maken voor het heerlijk avondje. Cadeauzakjes voor het Sinterklaasfeest of de kerstdagen zijn voor een klein bedrag te koop. De totale opbrengst van de deelname aan de Adventsmarkt wordt geschonken om de bibliotheek op Sri Lanka mogelijk te maken.

U bent van harte welkom!