Half jaar levensonderhoud - 29 aug 2018
Voor de tiende keer was er een boekenverkoop voor de stichting Hulp aan Sri Lanka, op de boekenmarkt en de warenmarkt in de Stationsstraat tijdens de Melbuul’ndagen. Veel boeken gingen naar liefhebbers. Er waren boeken in allerlei genres beschikbaar. Series werden vol gemaakt, een laatste boek van een auteur werd gevonden. Gewenste boeken werden gevonden voor een boekenliefhebber die minder goed kon zien. Er werd ook volop gelezen rondom de stands. De forse buien op zaterdag brachten geen schade toe aan de boeken. De stands waren omgebouwd tot een grote blauwe tent die alle boeken en vrijwilligers beschermde tegen de regen en de wind. Op zondag scheen de zon volop en was het gezellig druk.
Er werden giften gedoneerd, om de studenten en gezinnen die geen sponsor in Nederland meer hebben, verder te helpen. Eén echtpaar meldde zich aan als sponsor, tot grote vreugde van de vrijwilligers. Een familie zit dicht bij de beslissing om ook sponsor te worden. De verkoop leverde een prachtig eindbedrag op. Voor bijna een half jaar kan verder ondersteuning worden geboden voor de groep mensen in Sri Lanka. De kosten voor levensonderhoud en studie kunnen de komende zes maanden betaald worden.
Veel dank aan alle mensen die boeken en/of een gift doneerden en alle boekenliefhebbers die hun collectie weer hebben aangevuld.