RKSV NEO schenkt 15 kinderfietsen - mei 2019
Op woensdag 15 mei werd het jubileumjaar van het honderd jarig bestaan van RKSV NEO uit Borne afgesloten met de trekking van de prijzen in de jubileumloterij die werd gehouden. De trekking werd gedaan door voorzitter van RKSV NEO Harrie Besselink en een vrijwilliger van de stichting.

Voordat de trekking begon, sprak de voorzitter de twee aanwezige vrijwilligers toe. Met veel plezier en succes deden twee meisjesteams van RKSV NEO samen met hun trainers en de Bornse vrijwilligers mee, bij Living Statues op 14 april. Die dag werd een bedrag ingezameld, goed om 15 kinderfietsen te doneren voor kinderen in de regio Solepura. Zij kunnen door de lange loopafstanden niet naar school. De opbrengst werd gedoneerd en er wordt in Sri Lanka hard gewerkt om de fietsen voor de kinderen beschikbaar te stellen.

Het bestuur van RKSV NEO besloot om de opbrengst van Living Statues, waaraan twee meisjesteams samen met de vrijwilligers mee deden, te verdubbelen. Vijftien fietsen voor kinderen in Solepura werden erbij geschonken door de jubilerende voetbalvereniging. Binnenkort kunnen nog eens vijftien kinderen die te ver van school af wonen, ook op de fiets naar school. De voetbalvereniging bestond op 11 mei 100 jaar en met deze gift kwam hun wens uit, om in het jubileumjaar iets te doen voor een goed doel.