Start Actie Warm Hart KRO/NCRV - juni 2019
De omroepen hebben de Actie Warm hart in het leven geroepen omdat zij geloven in een liefdevolle samenleving, waarin plek is voor iedereen, een samenleving die iets minder draait om ‘mij’, maar meer om ‘wij’. Zij willen als omroepvereniging hun kracht gebruiken om mensen en organisaties te verbinden en samen de wereld mooier te maken. Hiermee willen zij Goede Doelen ondersteunen. Goede doelen konden worden aangemeld tot en met 31 mei. Uit de aanmeldingen werden 68 goede doelen voor 2019 geselecteerd.

Het echtpaar Verheul uit Borne heeft Stichting Hulp aan Sri Lanka aangemeld bij de Actie Warm Hart van KRO/NCRV om te dingen naar drie geldprijzen van € 10.000,- , € 5.000,-, en € 2.500,- . Wie de stichting een warm hart toe draagt, kan stemmen. De vijf goede doelen met de meeste stemmen worden in oktober uitgenodigd bij KRO/NCRV voor een presentatie. Een deskundige jury bepaalt welke goede doelen de prijswinnaars zijn.
De start van de actie was op 15 juni in Hilversum. Hier was het echtpaar Verheul aanwezig, samen met vertegenwoordigers van de andere goede doelen. Er werden tips gegeven om de actie zo succesvol mogelijk te laten verlopen en sponsoren en belangstellenden van Stichting Hulp aan Sri Lanka te stimuleren om te stemmen.

Stemmen kan via de site van KRO/NCRV. Er kan ook een lidmaatschap worden afgesloten voor een jaar. Na dat jaar stopt het automatisch. Wie lid wil worden betaalt € 6,- aan KRO/NCRV. Voor ieder lid maakt de omroepvereniging begin 2020 € 10,- over aan de stichting. U ontvangt een bevestigingsmail met een link. Na het aanklikken van deze link wordt uw stem mee geteld.

Stemt allen via deze link bij de Actie Warm Hart van KRO/NCRV en help het echtpaar Verheul aan een prachtig geldbedrag voor het werk van de stichting.