Nieuws van Theo van der Sman - januari 2022
Vanwege de corona epidemie heb ik Sri Lanka helaas nu al twee jaar niet meer kunnen bezoeken. Echter meerdere malen per week heb ik contact met onze Sri Lankaanse (NEDLA) bestuursleden. In Nederlandse kranten en op Internet is ook geschreven over de schrijnende situatie voor met name de armste bevolkingsgroepen. Ons bestuur in Sri Lanka is bezig om via briefwisseling te inventariseren wat de situatie van de financieel ondersteunde families en studenten is. Wanneer daar nieuws te melden is krijgen de betrokkenen in ons land spoedig bericht. Van enkele universiteitsstudenten hebben wij inmiddels vernomen, dat zij hun studie positief afgerond hebben.

Er zijn via het NEDLA bestuur enkele verzoeken binnengekomen voor het bouwen van een nieuw huis, ter vervanging van hutten of bouwvallen, deze hebben wij gelukkig positief kunnen beantwoorden.
In de regio Tangalle hebben wij in het verleden - onder andere - een aantal woonhuizen voor daklozen laten bouwen. Verschillende van deze woningen zijn inmiddels aan onderhoud toe. Ik verwacht eerdaags via de NEDLA offertes te ontvangen, zodat we binnenkort aan onderhoud kunnen beginnen. Uit de regio’s Tangalle, Kandy en Kurunegala zijn verzoeken binnengekomen voor betaling van medicatie en medische hulpmiddelen. In beide besturen hebben wij een arts, zij bekijken wat wij voor deze patiënten kunnen betekenen.
Father Ajith deelt nog regelmatig pakketten melkpoeder aan ouders van kleine kinderen, tevens ontvangt hij regelmatig geld om voedselpakketten te verstrekken aan de noodlijdenden in de regio Solepura.

Hartelijke groet en dank voor alle steun,

Theo van der Sman, voorzitter HAS en NEDLA