Deelname Living Statues Borne - april 2022
Standbeeldengroep ‘Manna’ voor Sri Lanka en Noodopvang Daklozen.
Op zondag 10 april wordt het Kampioenschap voor Noord- en Oost-Nederland 2022 voor Living Statues, na een noodgedwongen wachttijd van drie jaar, weer in Borne gehouden. De vreugde, dat het weer kan en mag, is groot. Van 12.00 uur tot 16.30 uur is een groot aantal beelden en beeldengroepen te bezichtigen in het centrum van Borne. De looproute wordt duidelijk aan gegeven.

Op het grasveld van de Pellenhof in Oud Borne staat een fraaie set van twee beelden, met de naam ‘Manna’. De naam van de act is bedacht, door de voorzitter van de stichting Hulp aan Sri Lanka, Theo van der Sman. De betekenis van de naam is het opzoeken meer dan waard. Twee jonge actieve vrijwilligers voor de stichting, Niels en Ruud van Leuteren, zetten zich tijdens het kampioenschap in, voor voedselhulp in Solepura – Sri Lanka. De situatie op het eiland ten zuiden van India is heel slecht. De inwoners lijden als gevolg van Corona. Sri Lanka is nagenoeg bankroet. Voedsel kopen is voor de inwoners van de zeer arme regio Solepura nagenoeg onmogelijk geworden. De nood is hoog.

Niels en Ruud willen met hun inzet als standbeelden geld inzamelen om de mensen in Solepura te kunnen helpen. De zo vertrouwde ton voor giften staat bij de set. Dit jaar is het ook mogelijk om een donatie te doen via de QR code aan de Stichting Hulp aan Sri Lanka.

Dit jaar heeft de grote groep vrijwilligers samen besloten om de giften, die voor voedselhulp op Sri Lanka binnen komen, te verdubbelen waarmee hetzelfde bedrag zal worden geschonken aan de Stichting Noodopvang Dakloze Asielzoekers uit Borne. Deze stichting waar Zr. Josephine het boegbeeld van is, vangt al jaren daklozen uit veel verschillende landen op. Er wordt op korte termijn ook opvang en zorg geboden aan een groep mensen die gevlucht zijn vanuit Oekraïne.

Nu het aantal mensen dat in de opvang komt toeneemt met de vluchtelingen uit Oekraïne, heeft de Noodopvang dringend behoefte aan meer financiële ondersteuning. De vrijwilligers helpen daar graag bij. Giften, die dit jaar gedoneerd worden, krijgen dit jaar een dubbele waarde.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de vrijwilligers.
Tel. 074 – 2673007.

De beelden hopen op uw komst op zondag 10 april in Borne. Ze zijn er klaar voor.