Primeur in Borne: Eén Euro markt - nov 2022
Op zaterdag 19 november wordt voor de eerste keer in Borne een bijzondere markt, de Eén Euro Markt, gehouden in de hal van de Stefanshof, van 11.00 uur tot 16.00 uur. Alle artikelen die worden aangeboden, zijn te koop voor één euro. De vrijwilligers, werkzaam voor Stichting Hulp aan Sri Lanka (HAS) zijn al drukdoende, om leuke artikelen in te zamelen, die bij de mensen die ze schenken, niet meer gebruikt worden.

Er wordt vooral gedacht aan speelgoed en boeken voor kinderen en leuke artikelen voor volwassenen, voor de feestmaand. Iedereen kijkt uit naar een leuk cadeautje in deze tijd. Met deze Eén Euro Markt wordt, in een tijd waarin iedereen voor hoge kosten staat, de mogelijkheid geboden om goedkoop cadeautjes te kopen voor de feestmaand en er een goed doel mee te ondersteunen. Zo helpen we elkaar ook in Borne.

De opbrengst van deze markt komt geheel ten goede aan het verstrekken van voedsel aan de allerarmsten op Sri Lanka, via Stichting Hulp aan Sri Lanka, waar pastoor Theo van der Sman voorzitter van is. Het land maakt een periode van grote armoede en recessie door. De nood is hoog. De opbrengst zal zeer kort na de markt al worden ingezet, om letterlijk eten te verstrekken voor veel mensen op het eiland, die geen inkomen meer hebben.

Het kinderspeelgoed en de kinderboeken, die niet verkocht worden tijdens de Eén Euro Markt, worden geschonken aan het Dreamteam AVB. Ze zijn gevestigd aan de Bornerbroeksestraat in Borne. Ze begonnen in het voorjaar van 2020 als alternatieve voedselbank, maar hun hulp en inzet gaat nu veel verder. Overige gedoneerde spullen worden na de markt aan de vertrouwde Kringloopwinkel in Borne geschonken.

Voor deze markt doen we graag een oproep. We zamelen spullen in, die per stuk in een boodschappentas of een big shopper passen.
Heeft u spullen voor kinderen of volwassenen, die u geschikt vindt om als cadeau in de feestmaand te schenken, neemt u dan contact op. Dan maken we een afspraak met u.

Waar: Stefanshof, Grotestraat 207 in Borne
Wanneer: Zaterdag 19 november van 11.00 uur tot 16.00 uur
Betalen kan alleen contant.