Filmavond stichting HAS in Stefanshof - maart 2023
Op maandag 20 maart wordt een filmavond gehouden door Stichting Hulp aan Sri Lanka. Na drie jaar is het gelukkig weer mogelijk. Veel sponsoren en belangstellenden bezochten jaarlijks de informele filmavond, waarin met filmbeelden de projecten, die gerealiseerd worden in zeer arme gebieden, dichtbij kwamen. Het samen komen kàn weer.

Theo van der Sman, voorzitter van de stichting Hulp aan Sri Lanka, houdt een levendige presentatie over zijn werkbezoek naar Sri Lanka van afgelopen januari. Er waren vijf familiedagen, waarbij ondersteunde families en studenten weer gezien werden. Er werden talloze indrukwekkende gesprekken gevoerd om helder te krijgen, hoe het gaat met de mensen, die hulp krijgen van sponsoren in Nederland. Het waren intensieve dagen voor hem en de bestuursleden in Sri Lanka.

In Solepura kreeg een groep mensen een koe in eigendom, om te verzorgen. De melk wordt zeer goedkoop beschikbaar gesteld aan mensen in de nabije omgeving. De melkproductie liep op, na het opgroeien van kalfjes die werden geboren. Er werd op 29 januari een melkfabriek geopend om de melk te verwerken. Nu worden mensen in een groot gebied van zuivelproducten voorzien. Grote eerder gerealiseerde projecten werden, na een lange gedwongen pauze, opnieuw bezocht. Op deze avond zal Theo van der Sman er uitgebreid over vertellen.

In de pauze worden leuke (paas-)artikelen te koop aangeboden, door leden van het Bornse Crea Gilde. Zij komen weer wekelijks bij elkaar en er worden allerlei artikelen gemaakt om cadeau te geven of om aan te schaffen voor Pasen, voor een verjaardag of ter decoratie van het eigen huis. Er zijn een flink aantal Paas-artikelen beschikbaar, paashaasjes, eierwarmers en veel meer. Ook de traditie van het paasnetje wordt nieuw leven in geblazen. De netjes, die kinderen vroeger kregen, zijn te koop. Ze werden traditiegetrouw gevuld met een sinaasappel onderin en lekkernijen voor de kinderen om het feest van Pasen te vieren. Verras uw (klein-)kind met het doorgeven van de paastraditie of een leuk cadeautje voor de verjaardag. De opbrengsten gaan allemaal naar de stichting om hulpprojecten te ondersteunen. Betalen kan alleen contant.

U bent van harte welkom. Koffie en thee en iets lekkers staan klaar.

Waar: Stefanshof – Grotestraat 207 (Naast de Stephanuskerk) – Borne
Tijd: 19.30 – 21.30 uur - Inloop vanaf 19.15 uur.
Wanneer: Maandag 20 maart.
Link naar officiële uitnodiging

Aanmelden: