Eén Euro Markt - November 2023
Start inzameling voor Eén Euro Markt in Stefanshof voor de feestmaand

Op zaterdag 4 november wordt in Borne opnieuw een bijzondere markt, de Eén Euro Markt, gehouden in de hal van de Stefanshof, van 11.00 uur tot 16.00 uur.
Alle artikelen die worden aangeboden, zijn te koop voor € 1,-.
De vrijwilligers, werkzaam voor Stichting Hulp aan Sri Lanka (HAS) zijn al druk aan het werk, om artikelen in te zamelen, die door de eigenaren niet meer gebruikt worden.

Er wordt vooral gedacht aan speelgoed en boeken voor kinderen en artikelen voor volwassenen, voor de feestmaand. Iedereen kijkt uit naar een leuk cadeautje in deze tijd. Met deze Eén Euro Markt wordt, in een tijd waarin de kosten hoog zijn, de mogelijkheid geboden om goedkoop cadeautjes aan te schaffen voor de feestmaand. Met de opbrengst van deze Eén Euro Markt wordt een goed doel ondersteund, een project van de Stichting Hulp aan Sri Lanka.

Er is een kleine opvang opgericht voor kinderen, onder de vijf jaar. Deze kinderen krijgen, voordat ze voor het eerst naar de school kunnen, alvast een stukje voorschools onderwijs. De leidsters van deze kleine opvang, vangen de jonge kinderen kosteloos op. Zij krijgen daar ook eten en drinken. Door de opvang, kunnen ouders allebei gemakkelijk buitenshuis werken, om hiermee de kosten voor levensonderhoud van hun gezinnen te kunnen bekostigen. Met hulp kunnen mogelijk meer kleinschalige opvang – locaties in Solepura op Sri Lanka gestart worden, om zo meer gezinnen te kunnen helpen.

Speelgoed en artikelen die niet verkocht worden, krijgen een goede bestemming voor mensen in de gemeente Borne.

Voor deze markt doen we graag een oproep. We zamelen spullen in, die per stuk in een boodschappentas of een big shopper passen.
Heeft u spullen voor kinderen of volwassenen, die u geschikt vindt, om als cadeau in de feestmaand te schenken, dan hopen we op uw telefoontje. Een e-mail sturen kan ook.
Dan maken we met plezier een afspraak met u.

Inleverpunt in Borne:
Telefoon: 074 – 267 3007