DOELSTELLING
De Stichting Hulp aan Sri Lanka heeft tot doel het verlenen van hulp aan de allerarmsten op het Sri Lanka in financiële en praktische zin. Op het eiland dat ten zuiden van India in de Indische Oceaan ligt, wordt ongeacht de etnische achtergrond van de personen, hun godsdienstige of politieke overtuiging en geslacht wordt hulp geboden op allerlei fronten. Hoofdzakelijk komt deze hulp in de vorm van huizenbouw voor de allerarmsten. Daarnaast wordt de bouw van scholen, wees- en ziekenhuizen, huizen voor bejaarden financieel mede mogelijk gemaakt en ook bij de bouw van gemeenschapshuizen waar opleidingen worden gegeven en zelfs de bouw van een bibliotheek biedt de stichting een helpende hand.
Naast de bouw van huizen bemiddelt de Stichting Hulp aan Sri Lanka en coördineert zij de financiële adoptie van kinderen uit arme of onvolledige gezinnen. Tevens sponsort de stichting de studies van verschillende studenten uit arme gezinnen.