SAMENWERKING MET STICHTING NEDLA
De stichting HAS werkt niet alleen. Door de jarenlange ervaring van de heer en mevrouw Smit (zie: Ontstaan van de stichting) is gebleken, dat een stichting die de hiervoor genoemde hulp wil bieden, niet zonder een betrouwbare en goed functionerende organisatie in het land zelf kan. De stichting werkt zeer nauw samen met de NEDLA FRIENDSHiP FOUNDATION, afgekort NEDLA. In deze Sri Lankaanse stichting zijn mensen uit bijna alle bevolkingsgroepen van Sri Lanka vertegenwoordigd. Enkele bestuursleden van de stichting HAS zijn tevens bestuurslid van NEDLA. NEDLA coördineert de werkzaamheden op Sri Lanka. Omdat de mensen van deze organisatie als geen ander de situatie en de gebruiken op Sri Lanka kennen, kunnen zij op een efficiënte wijze hulpaanvragen ontvangen en beoordelen. Zij zijn ook medeverantwoordelijk voor de uitvoering van de bouw van de huizen en de coördinatie van de adopties daar ter plekke. Het mag u duidelijk zijn, dat deze mensen voor de stichting HAS van onschatbare waarde zijn.