VAKANTIE IN SRI LANKA
Sri Lanka als vakantieland....
Sri Lanka is een prachtig vakantieland. Sri Lanka kent een grote verscheidenheid aan landschappen; zo is er het bergachtige binnenland met rijstterrassen, rivieren en groene theeplantages. Dit prachtig groen en kleurrijk geheel wordt omringd door kilometers lange zandstranden met name aan de zuid- en de zuidwestkust.

De hotels zijn er goed en variëren van simpele tot hele luxe hotels, deze stammen veelal nog uit de Engelse tijd van Sri Lanka. Er zijn prachtige natuurparken die rijk zijn aan bijzondere vogels en andere dieren, zoals luipaarden en wilde olifanten.

De compactheid van het eiland, tezamen met de relatief goede infrastructuur, leent zich bij uitstek voor excursies van één of meerdere dagen. De oude hoofdsteden alsmede de nationale parken zijn zeker de moeite waard. Echter ook compleet verzorgde rondreizen behoren tot de mogelijkheden.
Reisleiding
Onze stichting maakt al jaren gebruik van de gids Lucien Jayamaha. Dhr. Jayamaha is een zeer betrouwbare gids met veel deskundigheid en ervaring. Hij kan u Sri Lanka laten zien van diverse kanten, zowel de arme als de rijke kant. Immers, als u afwijkt van de algemene toeristische routes, ziet u pas het échte Sri Lanka.

Dhr. Jayamaha spreekt goed Engels en Nederlands, en beschikt over eigen busjes met airco. Hieronder vind u meer gegevens over de in onze ogen beste gids van Sri Lanka!

ABC Travels

Lucien Jayamaha

'Voor een onvergetelijke vakantie!'

'Hermien'